Divi punkti līdz titulam un vēsturei: Verstapena stāsts
Vien pērnā gada 7. decembrī noslēdzās F1 sezona. Pirmo reizi par pasaules čempionu tika kronēts ”McLaren” pilots Lando Noriss no Lielbritānijas. Viņa triumfu gan aizēno iepriekšējā čempiona mēģinājumi viņu noķert kopvērtējuma tabulā. ”Red Bull Racing” pilotam Maksam Verstapenam no Nīderlandes pietrūka vien pavisam nedaudz līdz kārtējam titulam.
Noriss sezonu noslēdza ar 423 punktiem, kas deva triumfu kopvērtējuma tabulā. Verstapens atpalika vien par diviem punktiem. Godalgoto trijnieku ar 410 punktiem toties noslēdza cits ”McLaren” stūrmanis – Oskars Piastri no Austrālijas. Šoreiz gan viss fokuss uz titula cīņu, jo vien retos gadījumos titulu izšķir pāris punkti.
Verstapens sezonu sāka kā iepriekšējo četru gadu čempions. Viņš gāja pretī savam piektajam titulam pēc kārtas, kas būtu bijis vēsturisks pavērsiens. F1 ietvaros piecus titulus pēc kārtas ir izdevies izcīnīt tikai vienam stūrmanim līdz šim. Laika posmā no 2000. līdz 2004. gadam to paveica leģendārais ”Ferrari” pilots Mihaels Šūmahers no Vācijas.
Verstapens nebija tālu no vēstures pārrakstīšanas. Vēl vairāk motoru sporta pasauli šokēja veids kādā to Verstapens teju paveica. Sezonas pirmajā pusē nekas neliecināja par to, ka Verstapens varētu cīnīties par savu kārtējo titulu. Vēl augustā viņš no kopvērtējuma līdera atpalika par 104 punktiem. Sportists nebija apmierināts arī ar savu spēkratu. Deficīts bija tik liels, ka reti kurš ticēja tam, ka pieredzes bagātais pilots varētu atgriezties cīņā par pasaules čempiona statusu.
Sezonas otrā puse gan bija fenomenāla. Pēc Ungārijas etapa Verstapens kāpa uz pjedestāla visos desmit sezonas atlikušajos posmos. Dažās no uzvarētajām sacīkstēm viņa pārsvars pār tuvākajiem pretiniekiem bija vairāk kā desmit sekundes. Dominance, kuru novērtēja katrs no dalībniekiem.
Lai šo sezonu padarītu vēl spilgtāku, Verstapens to noslēdza ar visvairāk ”Grand Prix” uzvarām no visiem pilotiem. Kamēr Noriss un Piastri katrs triumfēja septiņos posmos, Verstapens uzvaras laurus plūca astoņās sacīkstēs. Lai arī par čempionu viņš nekļuva, ir skaidrs, ka liela daļa joprojām tieši viņu uzskata par pasaules vadošo F1 pilotu.
Noriss sezonas laikā netika pie punktiem trīs sacīkstēs. Verstapens tikmēr uz nulles palika vienā posmā. Abiem pilotiem sezonas gaitā ir bijušas dažādas problēmas un incidenti, tāpēc diskutēt par to, kas varēja būt citādāk ir lieki. Arī pats Verstapens atzina, ka nav starpības, cik punktu viņam pietrūka līdz zeltam.
Vai četrkārtējais čempions Verstapens nākamajā sezonā būs atpakaļ un cīnīsies par savu piekto titulu? Skaidrs, ka viņam būs stimuls atgriezties pasaules čempiona statusā. Patlaban nīderlandietim ir četri tituli. Viņš dala ceturtā titulētākā F1 pilota godu ar Sebastianu Fetelu no Vācijas un Alēnu Prostu no Francijas. Verstapens ir vien 28 gadus vecs, kas nozīmē, ka viņa karjeras ziedu laiki vēl nav aiz muguras. Viņš vēl var noķert pasaules titulētākos pilotus – iepriekš minēto Šūmaheru, kā arī britu Luisu Hamiltonu. Šiem abiem stūrmaņiem ir pa septiņiem F1 tituliem.
Jaunā F1 sezona sāksies nākamā gada martā, kad piloti tiksies Austrālijā. Tā solās būt interesanta, jo F1 aprindās mainīsies daļa noteikumu. Tāpat daudz būs atkarīgs no komandu mehāniķu spējām uzlabot savas formulas. Daži piloti mainīs komandas, aizvadītās sezonas debitanti progresēs, kā arī cīņai pievienosies jauni stūrmaņi, dažiem atstājot eliti. Intrigu netrūks, bet prožektoru gaismas atkal, visticamāk, būs vērstas uz Verstapena pusi.